Klub Filmowy 212. OSTATNI GASI ŚWIATŁO


Mowa ptaków (Mowa ptaków / Bird Talk)

reż. Xawery Żuławski, Polska 2019 / 138' | obsada: Sebastian Fabijański, Eryk Kulm, Jaśmina Polak | dystrybucja: Velvet Spoon



Seans - kup bilet


12.09 cz. 18.00




Bilety:
19 zł (normalny)
16 zł (ulgowy),
13 zł (z kartą Kaśka)

Regulamin sprzedaży biletów drogą elektroniczną


Kino Światowid wyświetla film z angielskimi napisami.

Światowid will screen "Bird Talk" with additional English subtitles.

OPIS

Zapraszamy na kolejną odsłonę naszego Klubu Filmowego 212. OSTATNI GASI ŚWIATŁO, podczas którego pokażemy "Mowę ptaków". Naszymi gośćmi będą reżyser filmu, Xawery Żuławski oraz aktor Sebastian Fabijański! Spotkanie poprowadzi Paweł Ciećwierz.

----------------

"Mowa ptaków" to ekranizacja ostatniego scenariusza zmarłego w 2016 roku Andrzeja Żuławskiego. W filmie zobaczymy prawdziwą plejadę gwiazd, między innymi Sebastiana Fabijańskiego, Andrzeja Chyrę, Borysa Szyca, Martę Żmudę-Trzebiatowską i wcielającego się w filmowe alter ego Andrzeja Żuławskiego Daniela Olbrychskiego.

"Mowa ptaków" to niezwykła opowieść o wykluczeniu i alienacji we współczesnej Polsce i szukaniu swojego miejsca w świecie, w którym każdą odmienność próbuje się zepchnąć na margines. "Mowa ptaków" jest niepokorna, anarchistyczna i szalona. Nie pozwoli o sobie zapomnieć przez długie miesiące.

Muzykę do filmu skomponował Andrzej Korzyński, wieloletni współpracownik Żuławskiego i Andrzeja Wajdy. Za zdjęcia odpowiada Andrzej Jaroszewicz, z którym Andrzej Żuławski pracował wcześniej między innymi przy Na srebrnym globie i Szamance. "Mowa ptaków" jest dzięki temu wspaniałym hołdem dla jednego z najbardziej niepokornych twórców w historii polskiego kina i niezwykłym komentarzem na temat wykluczenia i mechanizmów działania współczesnego społeczeństwa.

_________________

The script was written by Andrzej Zulawski and is his most contemporary story. It's about Poles and Poland and is concerned with what is happening here and now. It tells the story of brothers, couples and friends, all trying to find a place in contemporary Warsaw. Intellectuals, teachers, musicians and painters, all barely making ends meet, but nevertheless intent on improving their country. The author was unable to make the film, but before his death he passed the script to his son, Xawery Zulawski. The story channels the unrest currently sweeping Poland and Europe. With its depiction of the groundswell of hatred and aggression on the streets and in the media, of people shouting to drown out one another's arguments, and of the virtual civil war bringing a divided society ever closer to its doom.

ZWIASTUN