SPOTKANIA FILOZOFICZNE #8:

Dom, który zbudował Jack (The House That Jack Built)

reż. Lars von Trier, Dania, Francja, Niemcy, Szwecja 2018 / 155' | obsada: Matt Dillon, Bruno Ganz, Uma Thurman, Riley Keough | KATEGORIA WIEKOWA 18+ | dystrybucja: Gutek Film



Seans - kup bilet


16.01 śr. 18.30




Bilety na wszystkie seanse:
18 zł (normalny), 15 zł (ulgowy),
13 zł (z kartą Kaśka, której ważność upływa po 31.01.2019),
12 zł (z kartą Kaśka, której ważność upływa przed 01.02.2019).

Regulamin sprzedaży biletów drogą elektroniczną

OPIS

SPOTKANIA FILOZOFICZNE to projekcje filmów z repertuaru Gutek Film oraz rozmowy z publicznością na temat bezpośrednio zainspirowany filmem.

Podczas kolejnego spotkania zapraszamy na przedpremierową projekcję filmu "Dom, który zbudował Jack".

Rozmowę po filmie poprowadzi dr Alicja Pietras adiunkt Instytutu Filozofii Uniwersytetu Śląskiego

Cykl SPOTKANIA FILOZOFICZNE objęty jest patronatem Magazynu "Filozofuj!"

Spotkania filozoficzne to okazja aby spojrzeć na świat przez pryzmat kina, filozofii i kultury.

-----------------------------------------------



"DOM, KTÓRY ZBUDOWAŁ JACK"

KATEGORIA WIEKOWA 18+

"Dom, który zbudował Jack" to podszyte czarnym humorem, długo oczekiwane dzieło Larsa von Triera, reżysera "Nimfomanki", "Antychrysta" i "Melancholii". W rolach głównych Matt Dillon, Uma Thurman, Riley Keough oraz Bruno Ganz.

Tytułowy Jack to nowa postać w popkulturowym klanie psychopatów, obok Kuby Rozpruwacza, Dextera czy Hannibala Lectera. Mistrz światowego kina pokazuje kilkanaście lat z życia seryjnego mordercy, piekielnie inteligentnego perfekcjonisty, pełnego sprzeczności, słabości i drobnych natręctw. Jack jest estetą, wielbicielem malarstwa, architektury, poezji i wycieczek na łono natury. Zabójca patrzy na swoje zbrodnie jak na mroczne dzieła sztuki. Jaki kształt nada swojej zbrodni doskonałej?

Trier nakręcił wiele filmów o dobrych kobietach ("Przełamując fale", "Tańcząc w ciemnościach"). Tym razem postanowił opowiedzieć o złym mężczyźnie, sięgając po motywy z malarstwa Francisa Bacona, poezję Williama Blake'a i muzykę wybitnego pianisty Glenna Goulda. Poprzez postać mrocznego estety Lars von Trier obśmiewa społeczną hipokryzję i demaskuje mechanizmy politycznej poprawności. "Dom, który zbudował Jack" to prowokacyjne, śmiałe, pełne wizualnych pomysłów kino poszukujące odpowiedzi na pytanie o naturę dobra i zła.

Szalone, bluźniercze, poetyckie. (.) Stworzone w całkowitej wolności. Rodzaj kina, od jakiego odwykliśmy. Zapada w pamięć. Gazeta Wyborcza

Przerażający. Wstrząsający. Doskonały. W żadnym ze swych dotychczasowych dzieł twórca "Melancholii" i "Przełamując fale" nie posunął się tak daleko: przesunął granice zarówno twórczej wolności jak dostępu do stanu własnego umysłu. IndieWire

Mocny. Bezkompromisowy. Zapomnijcie o politycznej poprawności. The Hollywood Reporter

ZWIASTUN