Wysoka dziewczyna (Dylda / Beanpole)

reż. Kantemir Bałagow, Rosja 2019 / 130' | obsada: Wiktoria Miroszniczenko, Wasilisa Perełygina, Andriej Bykow, Konstantin Bałakiriew, Timofiej Głazkow | dystrybucja: Stowarzyszenie Nowe Horyzonty



Seanse - kup bilet




Bilety na wszystkie seanse:
18 zł (normalny),
15 zł (ulgowy),
13 zł (z kartą Kaśka)

Regulamin sprzedaży biletów drogą elektroniczną

REGULAMIN świadczenia usług przez Kina Instytucji Filmowej "Silesia-Film"


Kino Światowid wyświetla film z polskimi i angielskimi napisami.

Światowid will screen "Beanpole" with additional English subtitles.

OPIS

{{.MFF w Cannes 2019 - Nagroda FIPRESCI, najlepszy reżyser.}}

Nagrodzona w Cannes "Wysoka dziewczyna" fantastycznie rekonstruuje realia i pełną napięcia atmosferę czasów tuż po II wojnie światowej, gdzie euforia miesza się z żałobą, a na wciąż świeżych ruinach powoli kiełkuje nadzieja. W najnowszym filmie Kantemira Bałagowa, autora znakomitej "Bliskości", poznajemy historię dwóch przyjaciółek, Maszy i Ilji, które próbują odnaleźć swoje miejsce w powojennym Leningradzie. Przygotowując scenariusz, Bałagow inspirował się słynnym reportażem noblistki Swietłany Aleksijewicz - "Wojna nie ma w sobie nic z kobiety". Reżyser nie skupia się na heroicznych czynach, lecz na nowo definiuje bohaterstwo: jako codzienne drobne zwycięstwa życia nad śmiercią, nadziei nad żałobą, młodości nad dramatycznymi doświadczeniami. 

How do you start over after experiencing a living hell? Kantemir Balagov's second film confirms him to be one of Russia's most interesting young filmmakers. The film transports audiences to the ashes of post-WWII Leningrad where bashful nurse Iya, aka Beanpole, falls into a strange state of dementia. When her friend, energetic Masha, comes back from the front, the two women experience a tragedy together. In Balagov's film, war has the exhausted face of a female comrade who rarely receives a hero's homecoming. The women's ambiguous relationship, navigating between desire for love, manipulation and cruelty, allows the director of Closeness to show life as experienced with war trauma, the baggage of unbearable experiences. Beanpole is stuffy cinema, much like shared Soviet housing, brimming with suppressed emotions, but also penetrating and unafraid of risk. For this penetrating vision, the young Russian received two awards at the last Cannes festival in the Un Certain Regard section. Mariusz Mikliński

ZWIASTUN